ادبستان بیست


ادبستان بیست


امامزاده سید محمد قهدریجان

 

امامزاده سيدمحمد از نوادگان امام موسي بن جعفر(ع) مي‌باشد كه زیارتگاه این بزرگوار در صحراي زارچان قهدریجان واقع است که در ایام و مناسبت های مختلف زیارتگاه سیل مومنین و مشتاقان از مناطق مختلف است.
نسب این امامزاده بزرگوار به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام می رسد و بسیار دارای کرامت می باشد.
مساحت :
 مساحت کل امامزاده به 7000 متر مربع می رسد و زیر بنای مساحت فعلی امامزاده که شامل حرم و شبستانهای اطراف آن به 1000 متر می رسد. مصلایی بزرگ نیز در کنار حرم ساخته شده که به مساحت 2000 متر مربع می رسد.
توضیحات : 
این امامزاده یکی از معروف ترین و بنام ترین امامزاده های منطقة شهرستان فلاورجان می باشد.در شجره نامه به تأیید آقای فلسفی و کتابخانه آستان قدس رضوی موجود در حرم امامزاده چنین آمده است که: سید محمد در قهدریجان استان اصفهان مدفون شده و نسب آن حضرت چنین است: [محمد بن عیسی بن موسی بن ابراهیم بن موسی بن جعفرعلیه السلام [امامزاده چون به روسستای زارچون استان اصفهان رسید، دشمنان متوجه شده و حضرتش در زارجون دفن گردیده اند. نقل قول است که آبادی و ده مورد نظر تخریب شده اما امامزاده محمد محل توجه زایرین و مشتاقین می باشد. ] گنبد و حرم قبلی امامزاده بنایی با مصالح خشت و گل بوده و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به همت اهالی و خیرین بنای فوق ساخته شده است. ضریحی از جنس نقره به ابعاد 3×2 متر روی سنگ مزار و داخل بقعه نصب شده است. ارتفاع گنبد آجری امامزاده که بصورت 3 پوش ساخته شده ازکف 17 متر بوده است. در ضلع شرقی صحن و دور تا دور حیاط جهت اسکان زوار اتاقهایی ساخته و در نظر گرفته شده است و وسایل رفاهی و سرویسهای بهداشتی نیز با همت هییت امناء امامزاده جهت آسایش زایرین و مسافرین راههای دور و نزدیک طراحی و ساخته شده است. مردم و اهالی شهر و سایر شهرهای دور و نزدیک با توجه به کرامات این امامزاده بزرگوار به زیارت این مکان مقدس آمده و برای رفع حاجاتشان دعا و زیارت می کنند.
آدرس :
اصفهان-قهدریجان-در 3 کیلومتری شهر قهدریجان به سمت نجف آباد واقع در شهرستان فلاورجان و در فاصله 4 کیلومتری شهر فلاورجان و در صحرایی معروف به صحرای زارچون قهدریجان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: اکبرجعفرزاده | تاريخ: چهار شنبه 28 دی 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |